Jaką firmę otworzyć po szkole logistycznej?

Jaką firmę otworzyć po szkole logistycznej?

Zanim wybierzesz karierę w logistyce, powinieneś zastanowić się, jaką firmę założyć. Istnieje wiele różnych opcji, od logistyki trzeciej strony, przez zarządzanie przemysłem, po zakupy i zarządzanie zapasami. Po ukończeniu szkoły logistycznej, istnieje kilka sposobów na zastosowanie zdobytej wiedzy. Wymienione poniżej są niektóre z najlepszych firm, które możesz rozpocząć po ukończeniu studiów. Możesz również dowiedzieć się o różnych rodzajach pracy w logistyce. Jeśli nie wiesz, co zrobić ze swoim dyplomem, możesz spróbować innych obszarów biznesu, takich jak analiza badań marketingowych lub zarządzanie przemysłowe.

Firmy zajmujące się logistyką stron trzecich

Jeśli rozważasz otwarcie firmy zajmującej się logistyką stron trzecich po ukończeniu szkoły logistycznej, nie jesteś sam. Wiele odnoszących sukcesy przedsiębiorstw handlu elektronicznego zaczęło od zlecania operacji wysyłkowych zewnętrznym dostawcom usług logistycznych. Coraz częściej usługi te stają się niezbędne dla sukcesu firm ecommerce, a prawie 90 procent firm z listy Fortune 500 korzysta z usług logistycznych stron trzecich do realizacji swoich zamówień. Branża logistyczna rozwija się w zdumiewającym tempie i coraz więcej firm zleca swoje operacje wysyłkowe firmom zewnętrznym.

Praca dla firmy 3PL ma wiele zalet. Po pierwsze, oferują one wyższy poziom usług i wydajności niż tradycyjny wewnętrzny dział logistyki. Wiele z nich posiada globalne sieci i magazyny w najlepszych lokalizacjach, dzięki czemu są w stanie skonsolidować magazynowanie i wysyłki. Ostatecznie zmniejsza to potrzebę inwestycji kapitałowych i oszczędza zarówno czas, jak i pieniądze. Ponadto zewnętrzni dostawcy usług logistycznych mają dostęp do większej ilości zasobów niż typowa firma produkcyjna, co pozwala im zmaksymalizować swoją wartość.

Branża logistyki trzeciej strony przeżywa rozkwit, ponieważ coraz więcej osób interesuje się tym biznesem. Wraz z rosnącymi wymaganiami konsumentów, dostawcy logistyki trzeciej strony mogą zbudować strategię, która pomoże im konkurować z Amazonem. Firmy logistyczne stanowią bardziej zaawansowany poziom zarządzania łańcuchem dostaw, nadzorując mieszankę firm spedycyjnych, spedytorów i magazynów. Chociaż firmy te mogą konkurować z dużymi korporacjami, takimi jak Amazon, ich usługi są wciąż w dużej mierze niewykorzystane.

Wreszcie, zewnętrzne firmy logistyczne mogą pomóc markom e-commerce w agresywnym rozwoju. Posiadanie wsparcia ze strony zewnętrznego dostawcy usług logistycznych może złagodzić bóle związane z rozwojem i zmaksymalizować wydajność. Ponadto firmy te są wyposażone tak, aby sprostać przyszłym wymaganiom, w przeciwieństwie do dostawców 3PL, którzy mogą być w stanie obsłużyć jedynie wymagania na małą skalę. Dlatego też powinni poczekać z otwarciem firmy logistycznej trzeciej strony.

Mając solidne wykształcenie w dziedzinie logistyki, można zbudować karierę jako dostawca 3PL. Istnieje wiele zalet outsourcingu operacji logistycznych, ale ważne jest, aby rozważyć wady przed podjęciem decyzji. Logistyka zewnętrzna ma wiele korzyści dla małych firm, ale nie jest odpowiednia dla każdej firmy. Na przykład, podczas gdy może zaoszczędzić pieniądze firmy, może również zwiększyć wydajność i zwiększyć jej zyski.

Zarządzanie przemysłowe

Po ukończeniu szkoły logistycznej będziesz szukać możliwości zatrudnienia. Chociaż stopień stowarzyszony może kwalifikować Cię do pracy na poziomie podstawowym, większość pracodawców preferuje kandydatów z tytułem licencjata. To dodatkowe wykształcenie przygotuje Cię do obsługi bardziej złożonych przepisów transportowych i łańcuchów dostaw. Możesz skorzystać z możliwości nawiązywania kontaktów poprzez organizacje zawodowe, w tym Logistics & Transportation Association of North America (LTANA). Możesz również dołączyć do Denver Transportation Club lub North Carolina League of Transportation and Logistics. Jeśli lubisz pracować z ludźmi, możesz również kontynuować karierę w badaniach lub konsultacjach.

Absolwenci z tytułem magistra mogą kontynuować karierę jako dyrektor ds. zakupów. Stanowisko to wymaga zaawansowanego planowania i myślenia strategicznego, a także obejmuje opracowywanie celów i polityki w celu kierowania i kontrolowania zakupów. Dyrektor ds. Zakupów może być również odpowiedzialny za określenie budżetu na zakupy. Uzyskanie tytułu magistra w dziedzinie logistyki jest korzystne, ponieważ może zwiększyć perspektywy zatrudnienia i zwiększyć swoją sieć. Aby rozpocząć karierę w logistyce, możesz poszukać stażu lub pracy w firmie handlowej.

Oprócz możliwości odbycia stażu, studenci studiów magisterskich mogą również realizować studia magisterskie w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw. Wielu pracodawców preferuje kandydatów z tytułem magistra, więc dokładnie rozważ swoje opcje akademickie. Jeśli masz nadzieję na osiągnięcie wyższych stanowisk kierowniczych, poszukaj programu, który obejmuje staże. Staż da Ci cenne doświadczenie w świecie rzeczywistym i przygotuje Cię do wyższych stanowisk. Poniżej wymieniono kilka opcji dalszego kształcenia:

Program nauczania na University of Texas at Dallas składa się z 36 punktów, w tym kursów z zakresu handlu międzynarodowego, planowania strategicznego, zarządzania łańcuchem dostaw i marketingu. Będziesz także studiować strategiczne systemy informacyjne i zarządzanie łańcuchem dostaw. Po ukończeniu stopnia, możesz zdecydować się na podjęcie ról w branży detalicznej jako kierownik zaopatrzenia i łańcucha dostaw, kierownik zapasów, lub kierownik zakupów i przejęć. Istnieją niezliczone możliwości kariery w dziedzinie zarządzania łańcuchem dostaw.

Jeśli jesteś zainteresowany karierą opartą na badaniach, możesz rozważyć zdobycie doktoratu z logistyki. Absolwenci mogą prowadzić zajęcia na poziomie magisterskim na czteroletnich uczelniach, prowadzić badania w branży lub pracować dla firm konsultingowych. Ci specjaliści często mają doskonałe możliwości awansu. Po ukończeniu szkoły logistycznej możesz znaleźć zatrudnienie w firmie konsultingowej. Podobnie jak w wielu innych dziedzinach, możliwości zatrudnienia dla specjalistów ds. logistyki rosną wraz z nabywaniem przez nich wykształcenia.

Zakupy i zarządzanie zapasami

Zakupy i zarządzanie zapasami to powiązane ze sobą dyscypliny. Są one zintegrowane z całym przebiegiem procesów w przedsiębiorstwie. Studenci w programie zarządzania zapasami uczą się o różnych aspektach zarządzania zapasami, w tym o planowaniu i prognozowaniu poziomów zapasów. Ci specjaliści są przeszkoleni do zarządzania zarówno zapasów i zamówień różnych produktów. Program ten obejmuje również procesy i narzędzia, takie jak MS Excel, aby zapewnić dokładność informacji o zapasach. Kurs jest przeznaczony dla specjalistów łańcucha dostaw, takich jak planistów popytu, nadzorców zarządzania zamówieniami i menedżerów prognoz.

Program Bachelor of Science in Logistics wymaga 120 punktów. Zazwyczaj program obejmuje 35 do 40 godzin kredytowych kursów podstawowych w logistyce, informatyki, zarządzania bazami danych i ekonomii. Dodatkowe kursy mogą obejmować biznes, technologię i kursy zarządzania. GPA szkoły średniej i dobre wyniki ACT / SAT są wymagane do przyjęcia. Szkoły publiczne zazwyczaj pobierają rozsądne czesne, podczas gdy prywatne uczelnie mogą pobierać ponad 15 000 USD dla studentów w pełnym wymiarze godzin.

Wymagania dotyczące stopnia do kariery w zarządzaniu łańcuchem dostaw są na wysokim poziomie, ale nie za wysokim. Osoby z dyplomem ukończenia szkoły średniej mogą ubiegać się o stopień stowarzyszony. Studenci w programie licencjackim mogą wybrać pomiędzy pracą w logistyce jako współpracownik lub przejściem do czteroletniego programu studiów. Będą mogli uzyskać podstawy w zarządzaniu łańcuchem dostaw, a także podstawy biznesu.

Jeśli chcesz kontynuować karierę w zakresie zakupów i zarządzania zapasami, możesz rozejrzeć się za programem studiów magisterskich. Program taki jak ten jest przeznaczony dla pracujących profesjonalistów, z naciskiem na studia przypadków, symulacje i doświadczenia w świecie rzeczywistym. Kurs przygotuje Cię do radzenia sobie z różnymi wyzwaniami zarządzania łańcuchem dostaw i logistyki. Jeśli jesteś zainteresowany kontynuowaniem kariery w zakresie zakupów i zarządzania zapasami, istnieje kilka szkół, które oferują programy certyfikatów w tej dziedzinie.

Certyfikaty są ważne. CPIM jest najczęściej uznawanym certyfikatem i jest wymogiem dla miejsc pracy w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Inne certyfikaty to Certified Supply Chain Professional (CSCP) i Certified Production and Inventory Management Professional (CPIM). Jeśli chcesz zostać kierownikiem ds. zakupów i zarządzania zapasami, certyfikaty są niezbędne. Oprócz stopnia logistycznego, powinieneś szukać odpowiedniego certyfikatu. Aby zachować certyfikat CPIM, musisz ukończyć 50 godzin punktów kształcenia ustawicznego w ciągu trzech lat.

Analiza badań rynkowych

Aby określić, czy produkt lub usługa odniesie sukces, ważne jest przeprowadzenie badań rynkowych. Istnieją dwa rodzaje badań: pierwotne i wtórne. Pierwsze z nich polegają na analizie danych jakościowych zebranych z rynku docelowego, a drugie skupiają się na zbieraniu danych liczbowych. Dane jakościowe są znacznie trudniejsze do zebrania, ale zapewniają ważną historyczną analizę porównawczą i często są preferowaną metodą badań.

Pierwotne badania rynku to zbieranie danych od klientów lub potencjalnych klientów. Badania wtórne polegają na badaniu struktur i sprzedaży konkurentów. Obie metody dostarczają istotnych danych, które mogą pomóc Ci zbudować silną pozycję na rynku i wyróżnić Twój produkt na tle konkurencji. Przeprowadzając dokładną analizę, można wprowadzić na rynek świetny produkt lub usługę oraz zwiększyć sprzedaż i zyski firmy. Badania rynku dostarczają również pomysłów na rozwój i unowocześnienie przyszłych produktów. W zależności od rodzaju badań rynku, które prowadzisz, analiza ta może być bardzo korzystna.

Głównym celem badań rynku jest zrozumienie potrzeb i zainteresowań Twojego rynku docelowego. Aby to zrobić, powinieneś wziąć pod uwagę wiele czynników, w tym konkurencję, branżę i rynek docelowy. Typowe pytania obejmują potencjalną wielkość rynku, tempo wzrostu, charakter podobnych ofert, otoczenie konkurencyjne i dostęp do rynków. Po uzyskaniu jasnego zrozumienia rynku, można następnie przystąpić do opracowania kompleksowej prezentacji biznesplanu.

Chociaż możliwe jest zbudowanie własnej firmy bez działu marketingu, musisz być w stanie przeprowadzić odpowiednie badania rynku, aby rozwinąć swój produkt lub usługę. Musisz wiedzieć, co robią Twoi konkurenci, aby stworzyć zyskowny produkt lub usługę. Zrozumienie rynku pomoże Ci lepiej zrozumieć Twoich potencjalnych klientów. A badania rynku mogą dostarczyć ważnych spostrzeżeń na temat kultury konsumentów i tego, czego chce społeczeństwo. Twój produkt lub usługa powinny być unikalne dla swojego rynku docelowego.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane