Jakim badaniom do pracy powinien poddać się pracownik?

Jakim badaniom do pracy powinien poddać się pracownik?

Kiedy pracownik powinien być poddany badaniom fizycznym? Bezpieczeństwo i higiena pracy, zgodność z wymogami biznesowymi oraz badania biometryczne to kilka powodów, dla których należy przeprowadzić badania fizykalne. W końcu płacisz pieniądze za takie badania. Oprócz testów związanych z pracą, pracodawcy mogą również wymagać tych testów, aby zapewnić zdrowie i bezpieczeństwo społeczeństwa. Ale przed podjęciem decyzji, jakie testy fizyczne powinien otrzymać pracownik, zastanów się, co jest istotne dla jego konkretnego stanowiska.

Związane z pracą

Zgodnie z Americans with Disabilities Act, pracodawcy muszą przeprowadzić pewne testy na nowo zatrudnionych pracownikach, aby określić, czy są oni fizycznie zdolni do pracy. Ustawa ADA wymaga, aby testy były związane z pracą lub były “zgodne z potrzebami biznesowymi” pracodawcy. Na przykład, test na pandemię COVID-19 jest dozwolony, jeśli pracownik stanowi bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia innych. EEOC zauważa, że niektóre testy, które pracodawcy podają nowym pracownikom, spełniają standard konieczności biznesowej.

Wytyczne EEOC stwierdzają, że pracodawcy mogą wymagać badań medycznych przed zatrudnieniem, jeśli uważają, że kandydat nie jest fizycznie zdolny do pracy. Jednak pracodawcy nie mogą wymagać tych badań, jeśli mają już pracownika wykonującego tę samą funkcję. Ogólnie rzecz biorąc, pracodawca może wymagać takich badań tylko wtedy, gdy są one wymagane przez prawo lub gdy stanowisko wymaga określonych funkcji. Ponadto, testy muszą być ograniczone do elementów istotnych dla pracy pracownika i nie mogą mieć charakteru dyskryminacyjnego.

Zgodność z koniecznością biznesową

Pracodawcy mogą wymagać od pracowników badań lekarskich w oparciu o kilka czynników. W niektórych przypadkach są świadomi, że pracownik ma problemy zdrowotne, które mogą zakłócić jego zdolność do wykonywania pracy, takie jak słaby wzrok lub anemia. W innych sytuacjach pracodawca może po prostu zaobserwować oznaki i objawy niepełnosprawności, które mogą uniemożliwić pracownikowi wykonywanie podstawowych funkcji. W takich okolicznościach zapytanie może być zgodne z potrzebą biznesową danego stanowiska.

Sąd Apelacyjny Ósmego Okręgu niedawno zajął się kwestią tego, kiedy egzamin zdrowotny może być uzasadniony. W sprawie Hustvet v. Allina Health System sąd podtrzymał wyrok skrócony na korzyść pracodawcy. Szpital wymagał od powódki poddania się badaniu na odporność na różyczkę. Gdy powódka odmówiła przyjęcia szczepionki przeciwko różyczce, pracodawca rozwiązał z nią stosunek pracy.

Medycyna pracy

Pracodawca powinien przeprowadzić badanie z zakresu medycyny pracy przed wymaganiem od pracownika wykonywania określonej pracy. Badanie to ma na celu monitorowanie ogólnego stanu zdrowia pracownika, monitorowanie stanu jego serca lub płuc oraz śledzenie wszelkich schorzeń, które mogą się rozwinąć w wyniku narażenia na działanie materiałów niebezpiecznych. Badania medycyny pracy są zazwyczaj wykonywane bez kosztów dla pracownika. W przypadku stwierdzenia schorzeń, lekarz musi przedstawić pracodawcy pisemne oświadczenie, w którym określa, czy pracownik jest zdolny do wykonywania podstawowych czynności zawodowych.

Wniosek o zwolnienie rozpoczyna się od rozmowy z kierownictwem w biurze regionalnym lub lokalnym Agencji. Administrator regionalny dokona przeglądu wniosku i skoordynuje proces z Biurem Medycyny Pracy. Ponadto, administrator regionalny musi powiadomić Biuro Medycyny Pracy, jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy związane z umową krajową. Badania medycyny pracy powinny być wykonane w ciągu 30 dni od momentu, gdy pracownik nie spełnia fizycznych wymagań swojej pracy.

Badania biometryczne

Pracodawcy powinni oferować pracownikom badania biometryczne w ramach programu odnowy biologicznej. Chociaż planowanie tej procedury może wydawać się przytłaczające, należy pamiętać, że badania biometryczne pomagają pracownikom dokonywać zdrowszych wyborów dotyczących stylu życia, a jednocześnie pomagają firmie zmniejszyć koszty opieki zdrowotnej. Zapytaj swój dział kadr, czy Twoje miejsce pracy oferuje badania biometryczne i jak zapisać się do programu. Bądź przygotowany na wypełnienie formalności w ramach procesu. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci osiągnąć sukces.

Uzyskaj zgodę od swoich pracowników. Chociaż badania biometryczne nie są testami diagnostycznymi, wskazują na możliwe zagrożenia dla zdrowia. Niektórzy pracodawcy wynajmują firmę, która przeprowadza badania. Inni dostarczają pracownikom zestaw do wypełnienia w domu. W niektórych przypadkach pracodawca zatrudnia lekarza pierwszego kontaktu, który przeprowadza badania. Jeśli masz wątpliwości co do tych procedur, warto omówić je z pracownikami. W każdym przypadku upewnij się, że masz ich pisemną zgodę na udostępnienie wyników lekarzowi.

Testy zdolności poznawczych

Jeśli rozważasz wykorzystanie testów zdolności poznawczych przy zatrudnieniu, będziesz chciał poznać zalety i wady każdego z testów. Testy te mogą pomóc Ci zdecydować, czy zatrudnić kogoś na podstawie jego ogólnych zdolności umysłowych, czy też poziomu umiejętności w konkretnej dziedzinie. Dobrą wiadomością jest to, że są one stosunkowo niedrogie, a Ty możesz łatwo ocenić umiejętności kandydatów przed rozpoczęciem pracy. W zależności od rodzaju testu, który wybierzesz, wyniki mogą nawet pomóc Ci w wypracowaniu przewagi konkurencyjnej.

Najlepsze w tych testach jest to, że są one dość niedrogie, zwłaszcza w porównaniu z innymi narzędziami. Są łatwe w administrowaniu i użyciu i zazwyczaj składają się z krótkiej serii pytań. Ponadto, są to bardzo wiarygodne narzędzia, które mogą szybko zidentyfikować osoby osiągające wysokie wyniki i potencjalnych pracowników. Ponieważ testy te są odzwierciedleniem ogólnej inteligencji, są one doskonałym sposobem na określenie, czy ktoś nadaje się do pracy. Jednakże, wadą tych testów jest to, że mogą być one pełne ukrytych uprzedzeń, szczególnie w stosunku do określonych ras i płci. Może to mieć negatywny wpływ na kandydatów należących do mniejszości.

Testy uczciwości

Dlaczego organizacje przeprowadzają testy uczciwości dla pracowników? W USA testy te są wykorzystywane do określenia uczciwości i rzetelności pracownika. Oceniają one, czy kandydat posiada cechy potrzebne do dobrego pełnienia danej funkcji. Testy integralności są często podawane nowym pracownikom. Firmy często decydują się na przeprowadzenie tych testów, jeśli uważają, że kandydat ma predyspozycje do wykonywania danej pracy. Jednak dobrze zaprojektowany test powinien być w stanie wychwycić kłamstwo kandydata.

Dobry test uczciwości nie powinien być trudny do przeprowadzenia. Pracownik powinien otrzymać kilka prób przed poddaniem się właściwemu testowi. W ten sposób może on zapoznać się z pytaniami i strukturą testu. Korzystając z próbnych testów, pracownik może ćwiczyć rozpoznawanie pytań, które pojawią się na właściwym teście uczciwości. Do właściwego testu powinien jednak przystąpić wyłącznie wykwalifikowany specjalista. Podczas testu egzaminator powinien sprawdzić odpowiedzi, aby upewnić się, że nie zawierają one żadnych czerwonych flag.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane